Nákupný košík
Cena spolu:  
0.00 €
výsledkov

Kufor na motorku - moto batožina

Moto batožina by mala byť nevyhnutnou súčasťou výbavy každého motorkára, ktorý sa rád vydáva na dlhšie cesty. Vyberte si konkrétny typ podľa toho, či jazdíte skôr na dlhšie a náročnejšie trasy alebo či preferujete krátke vychádzky. Pre každého sa v ponuke niečo nájde. Zaobstarať si tak môžete rôzne veľká batožinu na motocykel v podobe bočných a horných vakov alebo tašiek.





***
Aký typ batožiny vybrať - tašky vs. kufre

***

Základným a najčastejším variantom sú rôzne typy kufrov, umiestnených po boku motocykla, alebo za sedadlom spolujazdca. Kufre môžu byť buď pevné, vyrobené z hliníka, plastu, alebo mäkké, vyrobené z textilných materiálov, viac či menej odolných predreniu a dažďu.

Najbežnejšou kombináciou je topcase hore, plus dva postranné kufre (sidecase) . Pri voľbe kufrov berte do úvahy nielen ich objem, ale aj spôsob ich upevnenia na motocykel a držiaky. Líšia sa rýchlosťou a jednoduchosťou, záleží na tom ako často plánujete kufre dávať dole.Doplnkovo ​​môžeme kufre alebo tašky umiestniť na nádrž motocykla ( tankbag ), alebo po jej stranách.


TIP : Zvoliť radšej tašky alebo kufre? Na túto otázku nie je jednoznačná odpoveď, preto sme sa pokúsili spísať základné rozdiely, výhody aj nevýhody oboch riešení.


Kufre

  • ideálne na cestovanie

  • pre silnejšie motocykle s dobrými jazdnými vlastnosťami

  • väčšia kapacita, prehľadnosť a organizácia nákladu

  • vyšší komfort pri balení obsahu do batožiny

  • ochrana obsahu pred poškodením nárazom

  • horšie vlastnosti pri vyšších rýchlostiach, vyššia spotreba paliva

  • väčšie rozmery, niekedy nebezpečné pre nohy jazdcov


Tašky

  • vhodné do terénu, pre menšie množstvo vecí

  • ideálne pre slabšie a ľahšie motorky

  • schopnosť prispôsobiť svoju veľkosť obsahu

  • nižší aerodynamický odpor, lepšia stabilita pri vyšších rýchlostiach

  • pri páde sa taška pretlačí a môže dôjsť k znehodnoteniu a poškodeniu nákladu

  • nízke zabezpečenie proti krádeži

  • nižšia kapacita prepravovaných vecí





***
Materiálové vyhotovenie

***

*blok*

*8*

Hliníkové kufre

  • medzi cestovateľmi patria medzi najobľúbenejšie

  • robustnosť a odolnosť (vydržia aj prípadný pád)

  • v prípade pádu relatívne ľahká opraviteľnosť, dajú sa vyklepať

  • ideálne sú celozvárané, ale aj nitované obvykle vydržia bežné pády

  • dostatok odkladacieho priestoru, obvykle majú veľký objem

  • multifunkčnosť, možnosť využitia kufra ako stolík alebo miesto na sedenie

  • vzhľadom na väčšie rozmery nehodí sa príliš k motocyklom s malým objemom

  • pri manipulácii a prenášaní je potrebné počítať aj s vyššou hmotnosťou

*/*

*4* */*

*/*

*blok*

*8*

Plastové kufre

  • vhodné pre majiteľov cestných motocyklov a skútrov

  • na motorke sú obvykle umiestnené počas celej sezóny, nie je vhodné ich časté prenášanie a demontáž

  • zaoblený tvar a zväčša menší objem

  • ideálne na uzamknutie prilby

  • kompaktnejšie, nenarúšajú celistvý dizajn motocykla

  • dobre vyzerajú aj na strojoch s menším objemom

  • menšia odolnosť oproti hliníku

*/*

*4* */*

*/*

*blok*

*8*

Tankvaky / tankbagy

  • pre menší objem vecí (doklady, potreby na čistenie prilby

  • jednoduchá a rýchla montáž

  • niektoré modely je možné rozšíriť na väčšiu veľkosť

  • textilná taška nie je veľmi odolná proti prerezaniu

  • väčšie zaťaženie tankvaku môže narušiť jazdné vlastnosti a zhoršiť aerodynamiku

  • možno ich použiť skoro na všetky typy motocyklov okrem skútrov

*/*

*4* */*

*/*

*blok*

*8*

Kožené a textilné brašne

  • štýlová výbava pre chopperov a cruiserov

  • vhodné pre športové motocykle a naháčov

*/*

*4* */*

*/*





***
Objem a nosnosť

***

Pokiaľ ide o objem, musíte vedieť, čo budete prepravovať. Na trhu nájdete kufre s objemom od cca 23 litrov. Na uskladnenie celotvárovej helmy a bundy budete potrebných cca. 35 litrov. Pokiaľ budete skladovať pár celotvárových heliem, objem by mal byť 45 alebo 46 litrov. Pokiaľ chceme cestovať, budete potrebovať 50 litrov a viac. Kufre na štvorkolky môžu presahovať objem 100 litrov.

Okrem veľkosti kufra je dôležitým parametrom aj jeho nosnosť. Z tohto hľadiska zase vedú kufre z hliníka, ktoré majú nosnosť aj 10 kg a viac. V prípade plastových modelov počítajte s približne polovičnou nosnosťou. Kufre na motorke rozhodne nepreťažujte, hrozí im vylomenie z nosnej konštrukcie a riziko pádu na vozovku počas jazdy.





***
Systém uchytenia kufrov - držiaky kufrov

***

Úložné priestory na motorku majú rôzne možnosti na ukotvenie. Ak jazdíte sami, môžete využiť na uchytenie tašky zadnú časť sedadla. Ďalšou možnosťou umiestnenia je po stranách alebo pod sedadlom. Vďaka vhodne zvolenému miestu vám potom brašňa nebude počas jazdy prekážať.Kufre musia byť k motocyklu pripevnené kvalitnými držiakmi. Za najlepšie sa považujú tie vyrobené z oceľových trubiek kruhového prierezu bez akýchkoľvek rýchlospojok. Také sú dostatočne tuhé aby odolali väčšine pádov. A ako prepojovací článok sa odporúčajú použiť klasické puky, veľmi pevné a odolné riešenie. Menšou nevýhodou je mierne zmenšenie vnútorného priestoru kufrov, sú v nich umiestnené matice ktorými sa spojenie s držiakmi uvoľní.


TIP : Myslite na to, že každý výrobca využíva iný spôsob upevnenia kufrov. Vybraný typ kufra preto musí byť s platňou či držiakom kompatibilný. Ak však máte starší kufor s pôvodnou platňou od rovnakého výrobcu, môžete ju využiť na upevnenie nového typu. Nezabudnite, že aj upevňovacie systémy majú stanovenú nosnosť, ktorú treba dodržiavať.

*blok**8*

Platňa na kufor motocykla

Predstavuje nepostrádateľný doplnok na motocykel. Zaistí pevné uchytenie kufra k nosnej konštrukcii motocykla. Vyrobená je predovšetkým z kvalitného hliníka, ktorý vyniká vysokou odolnosťou alebo plastu.

*/*

*4* */*

*/*




***
Usporiadanie obsahu v batožine

***

Usporiadanie obsahu v kufroch a taškách pomerne zásadne ovplyvňuje cestovanie. Má vplyv ako na správanie motocykla, tak aj na pohodu a prehľad pri zastávkach alebo nocovaní. Odporúča sa delenie obsahu batožiny podľa času ich využitia a váhy. Do topcase alebo tangbagu umiestňujeme ľahké veci, do bočných kufrov či tašiek ťažšie.

*blok*

*8*

Príklad rozmiestnenia obsahu batožiny:

  • Topcase – oblečenie, usporiadané do tašiek.

  • Bočný kufor pri výfuku - stan, karimatky, spacáky (teplo výfuku urýchli usušenie).

  • Bočný kufor na opačnej strane - systém krabičiek a termotašiek.

*/*

*4* */*

*/*




***
Zväčšenie kapacity kufrov

***

Pokiaľ spacáky alebo oblečenie nezmestia do kufrov, možno na ne s výhodou použiť vodotesné vaky pre vodákov a tie umiestniť na bočné kufre alebo sedlo spolujazdca, alebo využiť tašky na bočné kufre so zipsom alebo vekom, konštruované špeciálne na bočné kufre .




Návrat hore