Nákupný košík
Cena spolu:  
0.00 €
výsledkov

Kompresory na pneumatiky u automibilov


Pneumatiky u automobilov môžu časom strácať tlak. Jazda na nesprávne nahustených pneumatikách nie je tak úplne bezpečná a navyše spôsobuje predčasné opotrebenie samotných plášťov, eventuálne potom podvozku. Preto je dobré mať doma kompresor na pneumatiky, ktorým sa dajú v prípade potreby nahustiť.




***
Vyberajte kompresor podľa rozmerov

***

Zásadnou vecou je, kde bude kompresor skladovaný.

*blok**8*

Veľké kompresory

V garáži si môžete dovoliť mať väčší a menej skladný, ale výkonnejší stroj, ktorý sa zapojí do zásuvky na 230 V.

*/*

*4* */*

*/*

*blok**8*

Malé 12V kompresory

Ak ale zistíte defekt niekde na cestách, hodí sa malý kompresor do autozásuvky na 12 V , ktorý v núdzi vie dohustiť koleso na dojazd k pneuservisu .12V kompresory zaberajú minimum miesta v batožinovom priestore a sú lacné. Bežia priamo z batérie automobilu pomocou svoriek na batérie. Pri cestovaní vám môžu ušetriť mnoho starostí v prípade, keď potrebujete dôjsť k najbližšiemu autoservisu či benzínke.

*/*

*4* */*

*/*

*blok**8*

Malé kompresory

Sú vítanou pomôckou motoristov aj cyklistov. Malé rozmery a nízka váha uľahčujú prenášanie a výkonom stačí aj na nafúknutie kolies pri bežnom osobnom automobile.

Napriek tomu je dôležité si uvedomiť, že malé kompresory predstavujú v niektorých ohľadoch kompromis vo výkonoch a nemôžu vždy zastúpiť klasické kompresory s násobne väčším výkonom, ale aj váhou, rozmermi a nezriedka aj cenou.


TIP : Ideálnou možnosťou sú kompresory kombinované.

*/*

*4* */*

*/*



***
Na čo sa pri výbere zamerať?

***

Dĺžka napájacieho kábla

Pred nákupom je dobré si preštudovať dĺžku napájacieho kábla od zapaľovača a hadice, aby ste mohli pohodlne nafúknuť všetky štyri kolesá na aute.


Spôsob upevnenia ventilu

Nemenej dôležitou vecou, ​​na ktorú je dobré si dávať pozor, je spôsob upevnenia ventilu, inak budete musieť hadicu pri nafukovaní stále pridržiavať.

Bezdotykový deflátor pneumatík sa skladá z otočného goliera, ktorý sa upevní na miesto nad ventilom pneumatiky a udržuje tak ventil otvorený.




***
Výkon kompresora na pneumatiky

***

Veľká väčšina elektrických kompresorov do automobilu je dimenzovaná na napájacie napätie 12V a 12/230V, teda sú výkonovo veľmi podobné. Dokážu nafúknuť do tlaku 2,5 baru okolo troch minút, potom musí kompresor prekonávať vysoký protitlak a tým pádom sa doba nafukovania neúmerne zvyšuje.




***
Presnosť manometra

***

Stále sú na trhu prístroje, ktoré trpia na vysokú poruchovosť tlakomerov. Môžu sa pliesť až o niekoľko desatín baru a v extrémnych prípadoch dokonca o celý bar. Presne nahustená pneumatika je pritom veľmi dôležitá ako z hľadiska bezpečnosti prevádzky, tak z hľadiska spotreby paliva a životnosti samotnej pneumatiky .




***
Hlučnosť kompresora

***

Pozor sa oplatí dávať na hlučnosť, hoci vzhľadom na povahu kompresorov nie je z princípu možné očakávať úplne bezhlučnú prevádzku. Hlučnosť sa bežne pohybuje na úrovni 70 - 90 dB .




***
Možnosť riadeného upúšťania vzduchu

***

Ak plánujete kompresor do auta používať na pravidelné udržiavanie správneho tlaku v pneumatikách, môže sa vám hodiť možnosť riadeného upúšťania vzduchu. Väčšina automobilových kompresorov však touto funkciou nedisponuje. Stretnete sa s ňou hlavne u veľkých domácich kompresorov.




***
Maximálna dĺžka prevádzky

***

Dávajte si pozor na jeho maximálnu dĺžku prevádzky. Výrobcovia veľmi často udávajú dobu 15 minút, potom by mohlo dôjsť k prehriatiu ak prípadnému poškodeniu, preto dodržujte túto dobu a nechajte kompresor odpočinúť, nech vychladne a nedôjde k zbytočnému poškodeniu. Pri veľkých objemoch počítajte s dlhšou dobou nafukovania na nižší tlak, než je tomu pri bicykloch, kde má plášť malý objem a je nafúknutý relatívne rýchlo na výskoky tlak.




***
Bezpečnostné vypínanie

***

Dôležitá bezpečnostná funkcia, ktorá zabraňuje prehriatiu kompresora.




Návrat hore