Nákupný košík
Cena spolu:  
0.00 €
výsledkov

Monitory


Rovnako ako všetky zariadenia z oblasti informačných technológií, aj monitor by ste mali vyberať v prvom rade podľa parametrov. Hráči potrebujú monitor s inými hardwarovými špecifikáciami ako grafici, pričom niektoré z nich sa pri súčasnej technológii nedajú tak celkom kombinovať. Neexistuje teda ideálny monitor v každom ohľade, ktorý by bolo možné všetkým odporučiť. So zlepšujúcimi sa vlastnosťami navyše rastie aj cena. Tie, ktoré sa dokonalosti blížia, sa pohybujú v cenových hladinách tisícov eur a pre drvivú väčšinu spotrebiteľov by to bola zbytočná investícia.






***
Základné rozdelenie monitorov

***


*12*

Domácnosť a kancelária

Nenáročná domácnosť si s výberom vhodného monitora lámať hlavu nemusí. Kvalita monitorov tejto kategórie sa v posledných rokoch natoľko zlepšila, že aj pomerne lacné monitory už ponúkajú dobrú kvalitu obrazu či vylepšenú ergonómiou. Typický monitor do domácnosti obstojí na bežnú prácu, surfovanie internetom, tvorbu dokumentov, výrazné nedostatky nepocítite ani pri hraní hier či spracovaní fotografií. Dobrý monitor do domácnosti by mal popri analógovom rozhraní D-Sub obsahovať aj jeden digitálny vstup (DVI-D alebo HDMI), a práve ten by mal byť na prepojenie s počítačom použitý.

*/*

*blok*

*8*
  • veľký výber značiek a typov - obmedzená konektorová výbava

  • jednoduché nastavenie - menšia ponuka funkcií

  • štandard FullHD rozlíšenie

  • nižšia kvalita obrazu

  • nízka obstarávacia cena

*/*

*4* */*

*/*

*12*

Herné monitory

Aktuálnym hitom vo svete gamingu sú monitory s vyššou obnovovacou frekvenciou, ktoré naplno využijú schopnosti moderných grafických kariet. K hraniu hier vyberajte monitory s dobou odozvy 1ms, maximálne do 4ms a obnovovaciu frekvenciu min. 60Hz, ale ideálne 120Hz a viac. Mnoho monitorov má rôzne funkcie na vylepšenie ako plynulosti obrazu, tak kvality. Medzi ne patrí: AMD Free Sync, NVIDIA G-sync a rôzne Gaming módy.

*/*

*blok*

*8*
  • perfektná doba odozvy do 4ms - vyššia obstarávacia cena

  • vysoká obnovovacia frekvencia až 240Hz - TN panely majú horšie pozorovacie uhly

  • kvalitný zobrazovací panel

  • perfektné podanie pohyblivých scén

  • bohatá výbava konektorov

  • možnosť ich použiť aj na grafiku

*/*

*4* */*

*/*

*12*

Profesionálne grafické monitory

Ak vás živí tvorba grafického obsahu a chcete si udržať vysokú úroveň kvality, mali by ste sa zamerať aj na pokrytie farebných škál s RGB, AdobeRGB a DCI-P3 a možnosti kalibrácie. Takéto monitory sa obvykle dodávajú aj s tienidlom, respektíve slnečnou clonou, ktorá zamedzí nežiaducim odleskom od okolitého svetla.

Strihačom 4K videa odporúčame siahnuť po monitoroch s rozlíšením 5K a vyšším. To umožní zobrazenie náhľadu videa vo forme pixel na pixel priamo v okne aplikácie, pričom dodatočné miesto na displeji zaberú ovládacie prvky. Nemusíte sa tak neustále preklikávať do zobrazenia na celú obrazovku a zmeny uvidíte v plnej kvalite hneď, ako ich implementujete.

*/*

*blok*



*8*
  • vyššia farebná hĺbka - vyššia obstarávacia cena

  • široké farebné spektrum

  • veľká farebná hĺbka, spravidla 10 bitov a viac

  • možnosť kalibrácie monitora

  • vhodné aj na dlhodobú prácu

  • bohaté možnosti polohovania

*/*

*4**/*



*/*

*12*

4K monitory

Monitory so 4K (UHD) rozlíšením vynikajú dokonalým obrazom vrátane tých najmenších detailov, zároveň poskytujú aj veľkú pracovnú plochu, ktorá môže nahradiť dva monitory s nižším rozlíšením. Pred nákupom 4K monitora si overte, že vaša grafická karta má konektor HDMI 2.0 alebo DisplayPort.

*/*

*blok*

*8*
  • najvyššie možné rozlíšenie - vysoká obstarávacia cena

  • veľmi jemný obraz - vysoké nároky na výkon počítača

  • nahradí dvojicu monitorov - potrebné konektory HDMI, DisplayPort alebo DVI

  • veľká pracovná plocha

  • 4 x väčší a detailnejší obraz než monitory s FullHD rozlíšením

  • všestranné využitie pre prácu, grafiku i hranie hier

*/*

*4* */*

*/*

*12*

Prehnuté (zakrivené) monitory

Prehnuté monitory umožňujú používať väčšie uhlopriečky s vyšším komfortom.Vertikálne prehnutá obrazovka zmierňuje množstvo odleskov od monitora, zároveň oproti plochému monitoru vtesná rovnakú uhlopriečku do užšieho zorného poľa. Všetky body obrazovky sú od pozorovateľa rovnako ďaleko, takže sa na displej lepšie pozerá. Preto nie je potrebné ani hlavou otáčať, aby ste na každý pixel videli rovnako dobre. Vytvárajú ilúziu periférneho videnia, čo ocenia nielen profesionáli pri niekoľkohodinovej práci ale aj hráči, ktorí tak lepšie vnímajú hru.

*/*

*blok*

*8*
  • dobre viditeľný každý bod na obrazovke - horšie pozorovacie uhly

  • menšia námaha očí

  • neodráža svetlo, ochrana proti odleskom

  • štýlový a elegantný dizajn

*/*

*4* */*

*/*

*12*

Komerčné použitie (veľkoformátové displeje)

Sú určené na každodennú prevádzku 12/7 alebo 24/7. Veľkoformátové, s uhlopriečkou väčšou ako 30” ideálne pre prezentačné účely, zobrazovanie prezentácií a reklamy. Často sa inštalujú na stenu alebo do stojanov.

*/*

*blok*

*8*
  • zvládnu každodennú prevádzku - menej funkcií

  • možnosť pripojenia do videostien

  • prehrávaný obsah možno meniť cez internet

  • integrovaný prehrávač multimédií

  • funkcia na znižovanie spotreby

*/*

*4* */*

*/*

*12*

Dotykové monitory

Dotykové monitory umožňujú ovládať počítač bez použitia myši a klávesnice. Monitory, ktoré podporujú dotykové ovládanie sú čím ďalej bežnejšie. Sú určené najmä do komerčných priestorov ako pokladnice či samoobslužný systém pre zadávanie informácií. Nevýhodou je, že sú dostupné takmer výlučne s lesklým povrchom displeja.

*/*

*blok*

*8*
  • dotykové ovládanie aj bez použitia klávesnice a myši - nepraktické pre prácu

  • komerčné využitie - nižšie rozlíšenie

  • odolnejšia konštrukcia

  • dotyková vrstva znižuje kvalitu zobrazenia


*/*

*4* */*

*/*





***
Veľkosť uhlopriečky a pomer strán

***

Veľkosť monitorov k PC sa meria uhlopriečkou, čiže vzdialenosťou protiľahlých rohov meranou v palcoch (1" = 2,54 cm). Odporúča sa kvôli namáhaniu očí i komfortu používania voliť čo možno najväčšie monitory, kedy obmedzením je jedine cena a priestor na stole. Najčastejšie sa stretnete s monitormi s uhlopriečkou 24", s každým rokom sa však priemerná veľkosť zvyšuje.


Veľkosť

Ideálne využitie

Výhody

Nevýhody

Do 20"

Informačný displej, vyvolávací systém

Kompaktné rozmery

Len na základné použitie

21 – 24"

Čítanie mailov, nakupovanie cez internet

Ideálne na použitie dvoch monitorov, veľký výber

Nevhodné na multitasking

25 – 27"

Univerzálny na prácu i zábavu

Veľkosť tak akurát na pracovný stôl

Vyššia hmotnosť

28 – 32"

Grafika, hry, web

Zastúpi aj dvojicu monitorov

Realistický obraz

Rozlíšenie Full HD už prestáva stačiť

33" a viac

Reklamné pútače, prehľadové tabule

Čitateľné aj z väčšej vzdialenosti, nahradia aj dvojicu menších monitorov

S vyšším rozlíšením rastú nároky na výkon počítača, náročnejšia montáž






***
Pomer strán

***

Úzko súvisí z uhlopriečkou a udáva pomer dĺžky a šírky obrazovky. Mal by čo najviac zodpovedať nášmu zornému poľu.


  • Pomer strán 4:3- obrazovka monitora je takmer v tvare štvorca, nevhodné na prehrávanie filmov či hranie počítačových hier.

  • Pomer strán 16:9 a 16:10 -tradičné pomery obrazoviek monitora, univerzálne a vhodné na prácu, sledovanie filmov či hranie hier.

  • Pomer strán 21:9 -extrémne šíroké “ultrawide monitory” ideálne na sledovanie filmov a hranie hier. Ide o vhodnú voľbu, ak chcete pracovať s dvoma aplikáciami alebo oknami vedľa seba a efektívne tak nahradí dva tradičné monitory.





***
Rozlíšenie monitora

***

Rozlíšenie je jedným z kľúčových faktorov, ktoré ovplyvňujú výslednú kvalitu obrazu. Je to počet zobrazovacích bodov, ktoré dohromady poskladajú zdanlivo jednoliaty obsah na displeji. Udáva počet pixelov (obrazových bodov), ktoré monitor dokáže v horizontálnom a vertikálnom smere vykresliť. Všeobecne platí, že čím vyššie maximálne rozlíšenie monitor má, tým detailnejší obraz a väčšiu pracovnú, respektíve hernú plochu dokáže poskytnúť.

Obrázky na monitore sa skladajú z miliónov malých pixelov. Každý pixel sa skladá z troch sub-pixelov, jeden pre každú primárnu farbu. Rozlíšenie monitora poskytuje dĺžku obrazovky podľa šírky v pixeloch. Čím viac pixelov môžete zapadnúť na každý štvorcový cm monitora, tým je realistickejší a hladší obraz.. Pri rozlíšení Full HD 1920x1080, ktoré patrí medzi najvyššie a teda najkvalitnejšie, to znamená, že počet bodov v riadku je 1920 a počet bodov v stĺpci je 1080. Znamená to teda, že čím viac bodov na obrazovke je, tým je obraz kvalitnejší.






***
Jas

***

Tento parameter udáva, ako silno bude monitor žiariť pri zobrazení bielej farby. Slabý jas sa prejaví najmä pri silnom dennom osvetlení tmavším obrazom a horším farebným podaním. Udáva sa v kandelách cd/m2 a pohybuje sa od 200 cd/m2 pri najlacnejších monitoroch až po cca 500 cd/m2 pri špičkových modeloch. Pre dlhšiu prácu s počítačom by ste mali siahnuť po hodnote aspoň 300 cd/m2.


TIP : Jas nad 400 cd/m2 využijete už iba u monitorov používaných vo veľmi osvetlených priestoroch, napríklad v showroomoch.






***
Obnovovacia frekvencia

***

Udáva počet snímok, ktoré monitor dokáže prekresliť obraz za sekundu a meria sa v Hz. Vyššia obnovovacia frekvencia zaručuje lepší, plynulejší, menej trhaný obraz. Monitory s vyššou obnovovacou frekvenciou tiež menej unavujú oči. Najčastejšie sa stretnete s obnovovacou frekvenciou 60 – 75 Hz, pri herných monitoroch potom dosahujú hodnoty až 200 Hz.

TIP : Tento parameter, ktorý bol podstatný pri starších CRT monitoroch, dnes už nehrá príliš dôležitú rolu, keďže obraz sa nevykresľuje zhora dolu, ale menia sa farby jednotlivých obrazových bodov zvlášť.






***
Doba odozvy

***

Označuje dobu, za ktorú monitor zvládne spracovať požiadavku na zmenu obrazu z počítača. Udáva čas, za ktorý prejde jeden bod na obrazovke z úplne svetlého do úplne tmavého stavu a opačne. Tu naopak platí, čím nižšia je doba odozvy, tým ostrejší obraz monitor poskytuje v rýchlych scénach. Doba odozvy ( menej ako 4 ms) je dôležitá pre hráčov počítačových hier, prípadne sledovanie filmov. Klasická doba odozvy je cca 2 ms až 5 ms.Dlhšia doba odozvy môže spôsobiť rozmazanie pohybu pri hraní hier alebo pri sledovaní rýchlych videí. Najvyšší čas odozvy, ktorý pravdepodobne uvidíte, je 5 milisekúnd (ms), zatiaľ čo najrýchlejšie monitory môžu mať 1 ms čas odozvy.


TIP : Je to dôležitý parameter hlavne pre hráčov hier.






***
Kontrast

***

Ovplyvňuje, ako sýtu čiernu a jasne bielu farbu dokáže monitor zobraziť. Udáva pomer svietivosti bielej a čiernej farby. Aj pri kontraste platí “čím vyššia hodnota, tým je obraz kvalitnejší”.Nízky kontrast spôsobuje, že čierna nie je tak úplne čierna ale tmavosivá. Výrobcovia udávajú statický a dynamický kontrast.


  • Statický kontrast udáva pomer medzi zobrazením čiernej a bielej farby. Je smerodajnejší, pretože viac zodpovedá realite zobrazovaného obrazu a pohybuje sa 1000:1 a pri monitoroch určených na multimediálnu prácu či sledovanie filmov až po 3000:1.

  • Dynamický kontrast udáva rozdiel medzi celou bielou plochou a celou čiernou plochou obrazovky. Je len marketingovým trikom, pretože pre jeho dosiahnutie monitor automaticky zjasňuje alebo stmavuje celý obraz.





***
Pozorovací uhol

***

Udáva v akom uhle je obraz kvalitný a že za týmto uhlom klesá jeho kvalita a farby sa menia na odtiene šedej. Každý monitor má maximálny pozorovací uhol, z ktorého dobre uvidíte obraz. Tento parameter je možné ľahko spozorovať u kolegov v práci. Ak sa prechádzate popri nich a nevidíte na čom práve „pracujú“ ale u ďalšieho kolegu z toho istého uhla to vidieť je, znamená to, že druhý kolega používa monitor s vyšším pozorovacím uhlom. Znamená to, že čím je vyšší pozorovací uhol, tým je obraz kvalitný aj pri pohľade z uhla. Pozorovací uhol sa označuje napríklad ako 178°/178°, čo znamená, že pod uhlom 178° zhora, zdola, z ľavej či z pravej strany je obraz stále kvalitný a nemenný.


TIP : Pre kancelársku prácu si vystačíte s pozorovacím uhlom okolo 160°, pre pohodlné sledovanie filmov v dvoch či pri hraní hier je potom ideálnych 170°.






***
Povrch displeja

***

Povrchová úprava displeja ovplyvňuje vnímanie obrazu na monitore. Každá z povrchových úprav monitora má svoje výhody aj nevýhody.


  • Matný monitor obvykle disponuje antireflexnou vrstvou, takže vás nerušia žiadne výrazné odlesky; viditeľnosť je lepšia za bežných podmienok, ako aj pri umelom osvetlení alebo v exteriéri. Nevýhodou môže byť na pohľad menšia sýtosť farieb.

  • Lesklý monitor rozhodne poskytuje kvalitnejší obraz s presnými a sýtymi farbami a väčším kontrastom. Nevýhodou je, že odrážajú svetlo čo spôsobuje horšiu čitateľnosť.

  • Monitory s antireflexnou úpravou sú medzikrokom medzi lesklým a matným monitorom. Dochádza na nich k miernemu zrkadlovému odrazu, avšak monitor nevytvára veľké svetelné machule difúziou. Obraz je sýtejší ako u matných monitorov.


TIP : Vhodná voľba sa tak odvíja od umiestnenia monitora a spôsobu svietenia a zatienenia v miestnosti. Do svetlých miestností sa odporúčajú matné displeje.






***
Farebná hĺbka

***

Monitory zobrazujú farby miešaním červenej (R), zelenej (G) a modrej (B), preto sa aj tomuto modelu hovorí RGB. Každá z troch základných farieb má vyhradený svoj priestor v pamäti monitora. Stačí jej pár bitov, ale vyššia pamäť zásadne zvyšuje počet zobraziteľných odtieňov.

Najbežnejšie sú monitory 8-bitové. Zložením troch farebných zložiek zobrazí 16 miliónov farieb. Ak však monitor podporuje 10-bitové farby, dokáže zobraziť 1 miliardu odtieňov.






***
Typ panelu

***

Zážitok z používania monitora asi najviac ovplyvní typ použitého zobrazovacieho panelu, pre mnohých užívateľov dokonca viac ako rozlíšenie. Sú ním totiž predurčené vlastnosti ako svietivosť, frekvencia, odozva, podpora HDR alebo pozorovacie uhly. Zobrazovací panel potom udáva sýtosť farieb, farebnú hĺbku a ďalšie parametre.


V LCD monitoroch existujú tri základné zobrazovacie technológie

Typ panelu

Rýchlosť odozvy

Zobrazenie farieb

Kontrast

Pozorovacie uhly

Určenie

TN

vysoká

menej jasné farby

priemerný

úzke

herné monitory

MVA/PVA/VA

rýchla

výborné

vysoký

široké

pre menej náročných používateľov, do kancelaŕie

IPS / S-ISP

pomalšia

výborné

priemerný

široké

najkvalitnejšie monitory na mutimediálnu prácu s fotografiami a grafikou




  • TN– najlacnejšie panely monitorov, často sa používa v herných monitoroch, nakoľko ponúka veľmi rýchlu odozvu. Nevýhodou sú horšie pozorovacie uhly a menej jasné farby. Nízka obstarávacia cena, nepostačujúci na prácu s grafikou.

  • MVA / PVA / VA - panel nájdete v takmer všetkých zakrivených monitoroch, ale nielen tam. VA panel má o niečo lepšie pozorovacie uhly, nie však také dobré ako IPS panel. Na druhej strane ponúka stále rýchlu odozvu a vizuálne atraktívnejší obraz ako TN panel.

  • IPS / S-IPS - sú obľúbené v monitoroch, ktoré sú určené na multimediálnu prácu. Najkvalitnejšie IPS panely obvykle nájdete v drahých monitoroch pre profesionálov. Ich výhodou sú široké pozorovacie uhly a jasné a pestré zobrazenie farieb. Nevýhodou je pomalšia odozva, kvôli čomu sa tak často nevyužívajú v herných monitoroch – určite nie v tých, ktoré sú určené na kompetitívne hranie online titulov.





***
Konektorová výbava

***

Používanie adaptérov je nepohodlné a môže viesť k stratám kvality, preto sa ešte pred nákupom uistite, že vami zvolený model má všetky porty, ktoré potrebujete.


  • HDMI vstup - veľmi rozšírený konektor, ktorý zvláda vysoká rozlíšenie, vo verziách 1.4 a viac dokonca aj 4K. Nevýhodou je iba 8 bitová podpora farieb.

  • Display Port - patrí medzi najnovšia a najkvalitnejšie konektory. Z bežných vstupov zaistí najkvalitnejší obraz. Podporuje 10 bitové farby a vyššie rozlíšenie ako je Full HD ako 4K. Kompatibilita iba s modernými počítačmi

  • DVI vstup - nájdete na grafických kartách, nachádza sa na pomerne širokom množstve monitorov, ale jeho používanie klesá. Podporuje rozlíšenie až do 2K.

  • VGA -najstarší typ analógového konektora. Je technologicky zastaralý, používa sa pre základné zobrazenie maximálne do rozlíšenia FullHD a hoci podporuje 10 bitové farby, ostrosť obrazu u neho s vyšším rozlíšením klesá.

*blok*

*2**/**2**/**2**/**2**/**2**/*

*/*






***
Funkcie

***

Ak trávite pred monitorom niekoľko hodín denne, oceníte doplnkové funkcie pre ochranu očí či lepší obraz.


  • Blue Light Reduction (filter modrého svetla) - modré svetlo vyžarujúce z monitorov vedie k vyššej námahe očí a ich únave. Blue Light Reduction dokáže odtiene modrej tlmiť, čo zlepší spánok a sústredenosť.

  • Flicker Reduction - človek vníma aj chvenie obrazu, ktoré síce zrak nespozoruje, ale prejaví sa na jeho únave. Panel eliminuje blikanie podsietenia, to spôsobovalo neustále sťahovanie rozťahovanie sietnice a viedlo k bolesti a namáhaniu očí. Monitory s touto funkciou majú vyššiu obnovovaciu frekvenciu, čím sa redukuje chvenie obrazu aj námaha očí.

  • G-Sync a FreeSync - obnovovacia frekvencia grafickej karty a PC monitora býva často rôzna, čo spôsobuje trhaný obraz najmä pri hrách. Funkcia G-Sync a FreeSync sa však postarajú o to, že monitor je s grafickou kartou zohraný a obraz vďaka tomu dokonale plynulý.

  • Snímač intenzity okolitého osvetlenia - úprava podsietenia - senzor osvietenia reguluje jas monitora podľa lokálnych podmienok. V noci sa preto podsvietenie stlmí, vo dne rozjasní, a oči tak nezaťažujú extrémne rozdiely medzi svetlom a tmou.

  • Automatická regulácia podsvietenia - funkcia známa hlavne z telefónov, kde upravuje jas obrazovky podľa intenzity okolitého osvetlenia. Pri monitoroch je princíp rovnaký.

  • Eco režim - využijete, ak viete, že budete od monitoru často odbiehať. V prípade neaktivity zaistí úsporu energie.






***
Vstavané doplnky

***

Pred niekoľkými rokmi bola úloha monitora zobrazovať to, čo mu počítač „prikázal“, no v dnešnej dobe majú monitory vďaka vstavaným zariadeniam aj iné vymoženosti. Nové typy monitorov v sebe majú zabudované reproduktory, webkameru či TV tuner. A tak ponúkajú už beztak lenivým používateľom pohodlie v podobe odbremenenia neustáleho pripájania webkamery k PC, ktorá v niektorých prípadoch pri stálom zapojení neustálym svietením rušivo pôsobí na spánok v tmavej izbe.






***
FAQ

***

Ako pripojiť notebook k monitoru?

Zo všetkého najskôr je nutné monitor fyzicky prepojiť káblom s konektorom v notebooku. Ak sa konektory líšia, použite zodpovedajúcu redukciu a zapojte ju medzi kábel a vstup do notebooku. Po manuálnom prepojení operačný systém notebooku rozpozná a ponúkne vám, či chcete obrazovku duplikovať, rozšíriť či použiť ako druhý monitor.


Ako pripojiť mobil k monitoru?

Prepojiť telefón k HDMI monitoru nie je nič zložité. Zo všetkého najskôr skontrolujte, či váš model mobilu umožňuje zrkadlenie obrazovky a je vybavený USB-C konektorom. Potom už si len stačí prikúpiť správnu redukciu a akonáhle obe zariadenia fyzicky prepojíte, pomocou tlačidiel na bočnom paneli monitora rozbaľte ponuku vstupov čiže "input" a vyberte možnosť HDMI 2, HDMI1 zvyčajne slúži pre pripojenie monitora k počítaču.


Ako správne umiestniť monitor?

Vzdialenosť monitora od očí užívateľa by mala byť minimálne pol metra, lepšie však ešte o niekoľko centimetrov viac. Jeho horná časť by mala byť ideálne v úrovni čela a vždy by malo byť možné od monitora odkloniť zrak stranou a preostriť najlepšie na malý predmet.





***
Tip na záver

***

Monitor by sa mal vyberať vzhľadom na účel, na ktorý sa bude používať. Treba dbať na kľúčové parametre a nenechať sa zlákať ponukami, za ktorými sa zvyčajne skrýva iný nedostatok. V ponuke je veľa lacných monitorov s veľkou uhlopriečkou, ale s neadekvátnym rozlíšením alebo lacnou TN technológiou. Tie najlacnejšie monitory kúpite už za výrazne menej než 100 eur, lenže v tomto prípade platí, že prílišné šetrenie sa naozaj neoplatí. Ide predsa o vaše oči a ich maximálne pohodlie.

Skúste sa vyhnúť TN panelom, ktoré najmä pri pohľade zboku výrazne strácajú sýtosť farieb. Lepšou voľbou bude IPS technológia a úplnou nevyhnutnosťou aspoň jedno HDMI a Full HD rozlíšenie.

Veľkosť uhlopriečky už necháme na vás. 24 palcov sa javí ako optimálny štandard, od ktorého sa potom posuniete ďalej.


  • Na prácu sú všeobecne pohodlnejšie dva menšie monitory než jedna väčšia obrazovka k PC.

  • Pri výbere veľkosti monitora berte do úvahy aj rozmery stola.

  • Porovnajte konektory pri počítači a monitore.

  • Väčšie monitory ocenia grafici, fotografi i milovníci filmov.

  • Nie vždy platí, že čím väčšie rozlíšenie, tým lepší obraz. Ideálne rozlíšenie závisí na uhlopriečke monitore.

  • Všímajte si detaily, ako sú vstavané reproduktory, polohovateľný podstavec či množstvo konektorov.

  • Lesklé monitory k PC majú živšie farby, ale horšiu čitateľnosť na dennom svetle, zatiaľ čo matné monitory na svetelné odlesky netrpia.



Návrat hore