Nespoliehajte len na písmená veľkostí, výrobcovia sa môžu v číslovaní líšiť, a tak berte vždy ako rozhodný nameraný obvod. Nižšie prinášame najčastejšie veľkosti vrátane orientačného obvodu v centimetroch.
XXXS 49 – 50 cm
XXS 51 – 52 cm
XS 53 – 54 cm
S 55 – 56 cm
M 57 – 58 cm
L 59 – 60 cm
XL 61 – 62 cm
XXL 63 – 64 cm
XXXL 65 – 66 cm
Overte si, či:
helma na motorku kladie mierny odpor, keď si ju dávate na hlavu
je helma tesnejšia, ale nevyvíja väčší tlak
vás vnútorná výstuž a hrany helmy netlačia na spánky a čelo, rovnako tak nesmiete cítiť tlak zhora na hlavu
prilba celkom obopína obvod hlavy a tváre a nie je tam voľné miesto, a to aj keď pohybujete hlavou na rôzne strany
je helma na motorku pohodlná aj za niekoľko minút
TIP : Ak sa rozhodujete medzi tesnejšou a voľnejšou prilbou, rozhodnite sa pre tú tesnejšiu.
Motorkárov, ktorí riadia s dioptrickými okuliarmi je veľa a výrobcovia prilieb na to samozrejme pamätajú. Niektoré modely sú priamo pre nositeľov okuliarov upravené a spravidla o tom jasne informujú. Všeobecne potom viac priestoru na okuliare majú výklopné alebo preklápací prilby, rovnako tak ako otvorené prilby vybavené plexi hľadím.
Helma musí byť vždy nasadená na doraz. Nemala by sa vám na hlave hýbať a môže vás, aspoň spočiatku, jemne tlačiť. Ak prudko otočíte hlavou, mala by sa prilba pohybovať spolu s ňou. Remienok utiahnite len do tej miery, aby vás neškrtil, zároveň ale nesmie byť voľný.
Prilbu by ste požičiavať nemali a rovnako tak by ste nemali jazdiť vo vypožičanej prilbe. Ide o to, že jedna helma patrí na jednu hlavu - podľa nej sa prispôsobuje vnútro a helma perfektne sedí a "necestuje" zo strany na stranu. Ak by vás ani toto nepresvedčilo, zvážte hygienické hľadisko. Tiež nie je možné odporučiť ani kúpu použitej helmy. Helmy sú totiž navrhnuté na absorpciu jedného nárazu a o čo ľahšie je zamaskovať poškodenie, o to náročnejšie je ho odhaliť. Ak nemáte 100% istotu, že helma nespadla alebo v nej niekto nehavaroval, nemali by ste o kúpe uvažovať. Zároveň si musíte strážiť homologáciu, kvalitné čalúnenie, praskliny vo vnútornej časti, vrátane tých najdrobnejších. Ak vám záleží na cene, oveľa lepším riešením je nákup prilby zo sezónnych výpredajov.
Ak ste nositeľmi dioptrických okuliarov a kupujete si novú prilbu, vždy si ju vyskúšajte aj s okuliarmi. Helmu si nasaďte ako prvú a nožičky potom vsuňte do čalúnenia. Nikde by vás nemali tlačiť a mali by ste mať rovnaký pocit, ako keď ich nosíte bez prilby. Niektoré prilby majú v čalúnení špeciálne vybrania pre okuliare. Ak sa okuliarov nevzdávate ani na motorke, najvhodnejšia bude pre vás výklopná prilba - pri odklopení spodnej časti si ich nasadíte najľahšie.
Plexi
Ak máte na prilbe plexi sklo je dôležité ho čistiť iba čistou vodou, alebo prostriedkami na to určenými. Plexi je potrebné preleštiť jemnou handričkou aby sa jeho povrch nepoškriabal. Nie je vhodné plexi sklo čistiť alkoholom, alebo prostriedkami, ktoré alkohol obsahujú.
Vnútro – výplň
Kvalitnejšie motocyklové prilby majú vyberateľné vnútro, ktoré je možné odopnúť a vyprať. Ak vlastníte starší model prilby, ktorý nemá vyberateľné vnútro môžete prilbu očistiť navlhčenou handričkou a nechať vyschnúť. Prípravok na čistenie interiéru motocyklových prilieb:
Povrch
Povrch prilby je lakovaný, alebo matný preto ho čistite takisto jemnou handričkou aby sa nepoškriabal jej povrch. Použiť môžete štandardné čistiace prostriedky, ktoré neobsahujú rozpúšťadlá.